VVD-wethouder Verheij (gemeente Zandvoort) zegt vrijdag 2 november op 1Vandaag, radio1 over F1: "waanzinnig dat de Grand Prix in Zandvoort verreden zou worden". Hoe gaat zij de verkeerstagnatie voorkomen? "Autoliefhebber zo ver krijgen dat-ie NIET met de auto komt". Zij zegt ook de “portemonnee te willen trekken” om F1 voor elkaar te krijgen.
GroenLinks Bloemendaal denkt dat er wel véél gemeenschapsgeld nodig zou zijn om de problemen met (piek)vervoer van auto’s en (VIP-)helikopters te voorkomen. Flinke en dure maatregelen zoals Light Rail naar Zandvoort. Maar ook (andere) auto-remmende maatregelen.

Het College van Bloemendaal wil de F1-ontwikkelingen “kritisch volgen”. Maar wat betekent dat?  Luister naar de vragen die fractievoorzitter Martine Wierda stelde op 1 november: Rondvraag vanaf minuut 6:24: https://gemeenteraad.bloemendaal.nl/…/2018/01-november/20:00 gevolgd door de antwoorden vanuit het College.

We bereiden een motie voor, voor de raad van 8 november a.s. Formule 1 kunnen we niet tegenhouden, maar Bloemendaal zou wel aan tafel met de buren moeten zitten om harde afspraken te krijgen over het verkeer.
Zie ook de verklaring van GroenLinks Noord-Holland op hun website: https://noordholland.groenlinks.nl/nieuws/groenlinks-noord-holland-geen-formule-1-op-circuit-zandvoort

En verder: https://www.haarlemsdagblad.nl/…/formule-1-terug-op-zandvoo…