Die meldingen hadden ook betrekking op toenmalig GroenLinks wethouder Marjolein de Rooij in Bloemendaal. Zij werd beticht van niet-integer handelen in een bouwproject. De commissie heeft vastgesteld dat zij door haar daden juist blijk gaf van een sterk besef van het belang van integriteit. Marjolein de Rooij benoemde zelf een mogelijke risico van de schijn van belangenverstrengeling en nam daarop ook actie.

Het bestuur van GroenLinks Zuidwest Kennemerland heeft nooit getwijfeld aan deze uitkomst en is blij dat de rest van de gemeente nu ook weet dat de eerste GroenLinks wethouder van Bloemendaal altijd integer heeft gehandeld. Met deze conclusies, die ook door de gemeenteraad zijn bevestigd, is een einde gekomen aan jaren waarin een onterechte zweem van verdachtmakingen rond de gemeentepolitiek van Bloemendaal heeft gehangen. Wij hopen dat Marjolein de Rooij nu deze nare periode definitief achter zich kan laten. Wij danken haar voor al haar inzet en wensen haar alle goeds voor de toekomst.

Namens het bestuur van GroenLinks Zuidwest Kennemerland,

Carel Hulshof, voorzitter